Philly Shipyard- en eventyrlig mulighet

hartvigsen1
07.12.2017 kl 12:29 528

PHIL handles nå for en brøkdel av hva verftet egentlig er verd. Bare kontantbeholdningen er på høyde med dagens kurs. Og de har ordrer frem til første halvår 2019, samt at de så og si er i mål med nye store kotrakter som vil strekke seg godt inn i 2020-tallet
PHIL deler ut utbytter i størrelse 20-30.- /aksje årlig. Og verftet blir før eller siden solgt i følge Røkke, til en pris som trolig ligger ca 5x over dagens kurs.
De er innerfor JA-charteret som gir store fordeler.
Redigert 16.12.2017 kl 08:27
hvalgaard
07.12.2017 kl 12:42 511

Helt enig med deg. Dagens prising til langt under cash beholdning og bokført EK. Nesten ingen handel i aksjen som gjør at den faller på knøttesmå volum ved småaksjonærer som går lei av å vente på utbyttemelding. Med en gang kjøpersiden kommer etter melding om TOTE kontrakt eller likvidering av Philly Tankers med påfølgende utbytte (som har blitt annonsert seneste i Q3 rapporten) vil kursen gå kraftig. Is i magen!
d12m
07.12.2017 kl 15:43 431

Så å si i mål -> ingenting er skrevet i stein ennå
20-30 i utbytte årlig -> 0 i 2017, men vil naturligvis endre seg for 2018 dersom det blir bekreftet kontrakt

Det hele faller ned på om en tror at de får kontrakten i havn eller ei. Jeg har vært positiv lenge, men solgte for noen uker siden. Tiden vil vise om jeg gjorde en tabbe. Sannsynligvis gjorde jeg nok det, men en vet aldri.
hartvigsen1
07.12.2017 kl 16:11 424

Nå har det seg slik at PHIL slett ikke er avhengig av å få denne kontrakten. De kan bygge de båtene de ha rbegynt på, for deretter å selge dem . Dette vil trolig være mer lukrativt, men med en noe større risiko. Selv om denne risikoen egentlig bør være fraværende siden eldre skip skal utfases.
hartvigsen1
16.12.2017 kl 08:33 222

Ganske utrolig at PHIL faller så mye, men slik er det i lite likvide aksjer. Og bl.a ARC kjøpte mye på 80-90. EU- regler har nå laget det så viselig at handel skal være hemmelig , hvorfor de har laget disse reglene vet de vel bare selv. Som skapt for manipulering.
Men selskapet e r i rute med de nye kontraktene, det har jeg fra selskapet selv.
jan_banan
16.12.2017 kl 09:44 199

Har også vært i kontakt med ledelsen i PHLY for en stund siden. De uttrykte da tydelig at å foreta en joint-venture med TOTE på disse skipene absolutt var en mulighet de vurderte. Her har vi sansynligvis grunnen til at de har vært tilbakeholdne med utbytte i det siste. Kan du være mer spesifikk med tanke på hva selskapet svarte på dine spørsmål, Hartvigsen?
hartvigsen1
16.12.2017 kl 11:10 163

Hei Jan
Jeg spurte bare generelt om forhandlingene med TOTE, og de svarte at forhandlingene går sin gang, men er meget omfattende
Så en kan ikke se bort fra at det er et fellesprosjekt som du er inne på.